Pozycjonowanie czy reklama w Google? Co wybrać?
Reklama w sieci to dla wielu małych firm pojęcie co najmniej abstrakcyjne. Nie każdy nowy przedsiębiorca wie jakie to łatwe. Dzięki skutecznej kampanii w sieci bez problemu można zyskać nowych klientów. Jednak zanim z uśmiechem rzucisz się w wir marketingu internetowego, warto poznać kilka pojęć takich jak: pozycjonowanie czy reklama Google Ads. W ten sposób na pewno będzie Ci łatwiej poruszać się w tym świecie, a oferty, które zostaną Ci przedstawione, nie będą mityczną zagadką.
Pozycjonowanie, a reklama Google
Na samym początku warto się zastanowić, jaka jest różnica między pozycjonowaniem a reklamą Google. Pozycjonowanie odnosi się do tzw. wyników naturalnych. Czyli wszystko to, co widać w wyszukiwarce po wpisaniu danej frazy. Reklama Google Ads to wynik, które przeważnie są oznaczone słowem REKLAMA. Najważniejsza różnica jest taka, że kliki z wyników darmowych są bezpłatne. Czyli firma zajmująca wysoką pozycję nie płaci za to, że klient kliknął ich link. W przypadku reklamy w Google firma ponosi koszt za każde kliknięcie. Warto dodać, że na efekty pozycjonowania trzeba czekać. W przypadku reklamy rezultat jest widoczny od razu.
Pozycjonowanie stron
Na czym polega to całe pozycjonowanie? Jest to szereg działań mających na celu poprawę pozycji Twojej strony w wyszukiwarce Google pod konkretne zapytanie. Mówiąc prostym językiem firma zajmująca się pozycjonowaniem, optymalizuje Twoją stronę i zdobywa do niej linki, dzięki czemu Google uznaję ją za zaufaną i wartą pokazania ludziom. Jest to proces długotrwały, jednak mogący przynieść dobre rezultaty. Koszty pozycjonowania są stałe. Większość zaufanych firm rozlicza się w formie abonamentu. Jak możemy przeczytać na stronie https://www.tbnet.pl/ pozycjonowanie to nie sprint to maraton, do którego warto się przygotować.
Reklama Google Ads
Reklama Google to nic innego jak linki sponsorowane. Google pobiera opłatę za każdy, za każdy klik w naszą reklamę. Koszty za klik zależne są od branży, mogą wynosić od kilku gorszy do kilkunastu złoty. Dużym plusem kampanii w Google Ads jest to, że w zasadzie efekty widać z dnia na dzień. Kolejnym plusem jest łatwe zarządzanie budżetem. Możemy ustawić budżet dzienny, który nie zostanie przekroczony. W momencie, kiedy się wyczerpie, nasza reklama przestanie się wyświetlać. Jedynym minusem tego rozwiązania jest nieuczciwa konkurencja, która potrafi wyklikać dzienny budżet po złości. Na szczęście algorytm Google jest na tyle rozwinięty, że całkiem skutecznie wykrywa takie praktyki i nie nalicza opłat za klik.
Pozycjonowanie czy reklama Google – co wybrać?
To pytanie, które najczęściej się pojawia. Odpowiedź jest jedna – to zależy. Kiedy dysponujesz niewielkim budżetem lepsza będzie inwestycja w Adsy. W przypadku większych budżetów sensowniejsze będzie budowanie pozycji dla strony. Jednak najlepszym rozwiązaniem będzie połączenie obu tych praktyk. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Te metody doskonale się uzupełniają. Google Ads pozwoli pozyskać klientów na początkowym etapie pozycjonowania z czasem budżet w Adsach można ograniczyć.